Overslaan en naar de inhoud gaan

Pilates

Wil je aan je lichaam werken en snel resultaat zien?

Pilates traint meerdere spiergroepen tegelijk en verbetert je uithouding en conditie. Na ongeveer 8 weken is het ook effectief bij lage rugproblemen.

De pilateslessen staan onder begeleiding van gecertificeerde pilatesinstructeurs, in gevarieerde groepen: jong, oud, veel of weinig conditie …

De lessen worden gegeven in reeksen van 10 sessies.

 

Waar en wanneer kan je terecht?

Well2DAY-centra 

  • Antwerpen, Amerikalei 110: Start 16 september 2019
    Nieuwe data begin 2020
     
  • Geel, Werft 59 b 1-6: Start 16 september 2019
    Nieuwe data begin 2020
     
  • Heist-op-den-Berg, Binnenweg 3: start 19 september 2019
    Nieuwe data begin 2020
     
  • Herentals, Zandstraat 42: start 16 september 2019
    Nieuwe data begin 2020
     
  • Mechelen, Désiré Boucherystraat 10: 
    Start 23 september 2019
    23.09, 30.09, 07.10, 14.10, 21.10, 04.11, 11.11, 18.11, 02.12, 09.12 en 16.12.2019 van 19.30 tot 20.30 uur. Reeds volzet, maar het is mogelijk om je in te schrijven op de wachtlijst.
     
  • Turnhout, de Merodelei 19: start 18 september 2019
    Nieuwe data begin 2020

 

Pie & lattés of pilates?

Pilates is een bewegingsvorm die je lichaam in balans brengt en sterker maakt. De oefeningen draaien rond bewust bewegen, met controle en beheersing. De lichaamshouding en spierbeheersing zijn hierbij zeer belangrijk. Verder wordt ook gelet op de ademhaling en het werken vanuit je lichaamscentrum. Dit alles wordt verbonden door vloeiende bewegingen.

Het is een doeltreffende methode om preventief te werken, maar kan even goed worden gebruikt als revalidatie.
 

Wat doet pilates voor mij?

  • Een beter lichaamsbewustzijn en betere concentratie.
  • Betere lichaamscoördinatie.
  • Minder rug- en nekklachten, betere rug- en buikspieren, beheersing van bekkenbodemspieren.
  • Je wordt flexibeler en je lichaamshouding verbetert.
  • Verhoogde longcapaciteit en betere bloedcirculatie.
  • Je lichaam wordt krachtiger en leniger.
  • Je ademhaling verbetert en je krijgt meer energie.
  • Je krijgt een platte buik, soepele rug en flexibele gewrichten.
     

Principes van de pilatesmethode

  • Concentratie, precisie en controle: de oefeningen worden geconcentreerd en nauwkeurig uitgevoerd. Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit.
  • Centrering: energie komt vanuit het lichaamscentrum, bij Pilates ‘powerhouse’ genoemd. Het bestaat uit de buikspieren, lage rugspieren, bekkenbodemspieren, heupen en bilspieren.
  • Ademhaling: de oefeningen krijgen een ritme door ademhaling. De ademhaling vergezelt telkens een oefening. Als je de ademhaling niet onder controle hebt, kan het zijn dat je de adem inhoudt en snel ‘buiten adem’ geraakt.
  • Flow: als je de afzonderlijke oefeningen voldoende beheerst, laat je ze vloeiend in elkaar overlopen. Zo ervaar je de oefeningen als een doorlopende ‘choreografie’.

 Na 10 sessies voel je het verschil, na 20 sessies zie je het verschil en na 30 sessies heb je een nieuw lichaam.

Joseph Pilates

Locaties in uw buurt