Nieuwe sessies meditatie

11 januari 2018

Nieuwe sessies meditatie

11 januari 2018

Meditatie moet je ervaren, omdat het moeilijk uit te leggen is. Dat betekent niet dat het moeilijk is om het te leren of te doen, het vraagt alleen oefening. Meditatie leert je om bewust tijd en ruimte te schenken aan jezelf om het functioneren van je geest te observeren. Je richt je aandacht op de ervaring van het moment.

Meditatie richt zich voor een groot deel op de ademhaling, omdat die ons tot rust brengt. De ademfocus is een basisoefening die je altijd en overal kan toepassen:

  • Zit of lig op een comfortabele manier, in een rustige omgeving.
  • Sluit je ogen.
  • Adem op een natuurlijke manier, probeer je ademhaling niet te beïnvloeden of te controleren.
  • Concentreer je op je ademhaling en hoe je lichaam beweegt telkens je in- of uitademt. Kijk naar je borst, schouders, ribben, buik … Leg eventueel een hand op je buik en observeer de op en neer gaande beweging. Als je gedachten afdwalen, zet je je focus terug op je ademhaling. Doe deze oefening in het begin twee à drie minuten en probeer het na verloop van tijd langer vol te houden.

Meditatiesessies vanaf februari
We organiseren meditatiesessies in kleine groepjes, onder leiding van een ervaren mindfulnesstrainer. De sessies gaan door op volgende momenten:

Antwerpen Vrijdag 23/02, 23/03, 20/04 en 08/06/2018
Herentals Vrijdag 09/02, 16/03 en 04/05/2018
Mechelen Vrijdag 02/02, 02/03, 30/03, 27/04 en 25/05/2018

Telkens van 19.30 tot 21.30 uur.

Prijs: vrije bijdrage

Inschrijven?
T 03 285 43 53
E Well2DAY@devoorzorg.be