Meditatie

8 augustus 2018

Meditatie

8 augustus 2018

Dit weer is ideaal om in de buitenlucht te mediteren. Een simpele oefening: 

Wandelmeditatie

  • Ga naar buiten, naar een rustige plaats.
  • Kijk eerst even rond, om je ervan bewust te worden dat je staat, en dat je voeten contact maken met de grond.
  • Wandel aan een rustig tempo, terwijl je je concentreert op je voeten. Til je rechtervoet op, en voel dan hoe je voet terug contact maakt met de grond als je hem neerzet. Benoem deze beweging zachtjes bij jezelf als ‘stap’. Doe daarna precies hetzelfde met je linkervoet.
  • Let ook op andere gevoelens: hoe voelt het gras of de stenen onder je voeten, de wind of de zon in je gezicht …
  • Als je gedachten afdwalen, breng je je aandacht zacht terug naar je voeten. Aandacht vergt oefening, maar je kan het toepassen in het dagelijkse leven.

Bouw deze oefening op in een rustige omgeving. Daarna kan je het proberen terwijl je naar je werk stapt, naar de winkel gaat …

Wil je je aandacht aanscherpen? We organiseren in onze Well2DAY-centra meditatiesessies (met vrije bijdrage), onder begeleiding van een ervaren trainer.

Antwerpen      Vrijdag 28/09, 26/10 en 23/11/2018
Herentals      Donderdag 20/09, vrijdag 12/10, 09/11 en 07/12/2018
Mechelen      Vrijdag 21/09, 19/10 en 16/11/2018

Telkens van 19.30 tot 21.30 uur.

Inschrijven?
T 03 285 43 53
E Well2DAY@devoorzorg.be